Ιδέες για Γενέθλια παιδιών
Πόσες
φορές σπάσατε το κεφάλι σας, που να κάνετε το πάρτι γενεθλίων των
παιδιών σας; Στο σπίτι, στον κήπο ή τελικά σε κάποιον παιδότοπο;
Εάν
επιλέξετε έναν παιδότοπο, τα πράγματα είναι σχετικά απλά, μιας και
αναλαμβάνει ένας καλά οργανωμένος παιδότοπος σχεδόν τα πάντα. Δεν έχετε
παρά να πάτε εσείς, τα παιδιά σας και οι προσκεκλημένοι σας στον χώρο
του παιδότοπου στην συμφωνηθείσα ώρα.
Εάν
όμως πείτε να κάνετε το πάρτι γενεθλίων στο σπίτι ή τον κήπο σας, τα
πράγματα δυσκολέυουν. Πρέπει να οργανώσετε μόνοι σας ένα σωρό πράγματα.
Εδω θέλουμε να σας βοηθήσουμε, ώστε όλα να πάνε καλά και να μην βαρεθούνε μικροί και μεγάλοι.
Πρώτα
απ΄ όλα, πρέπει να αποφασίσετε, εάν θα κάνετε ένα θεματικό πάρτι (π.χ.
με θέμα απόκριες ή με θέμα πειρατές). Αυτό εξαρτάται βέβαια πολύ και από
την εποχή που θα το κάνετε. Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με θέματα που
θα μπορούσατε να επιλέξετε για το πάρτι του παιδιού σας.
Βήμα 2ο:
Πρέπει να αποφασίσετε πότε ακριβώς θα κάνετε το πάρτι (ημέρα και ώρα).
Βήμα 3ο:
Μέσα
από μια συζήτηση με το παιδί σας, καθορίστε ποια παιδάκια θα
προσκαλέσετε. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε στους προσκεκλημένους
συμμαθητές, συγγενείς αλλά και παιδιά της γειτονιάς.
Επειδή
γρήγορα μαζεύονται πολλά άτομα, σκεφθείτε επίσης πόσα άτομα μπορείτε να
φιλοξενήσετε στο σπίτι ή στον κήπο σας, ώστε να μην υπάρξει πολύ
στρίμωγμα, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό και για την ασφαλή έκβαση του
παιδικού πάρτι.
Βήμα 4ο:
Πρέπει
να επιλέξετε ένα προσκλητήριο. Αριστερά σας θα βρείτε αρκετά
προσκλητήρια γενεθλίων, που μπορείτε εύκολα να τα κατεβάσετε σε μορφή
pdf.
Βήμα 5ο:
Αποφασίστε τα παρακάτω:
Τι
μουσική θα βάλετε κατά την διάρκεια του πάρτι; Έχετε μουσική κατάλληλη
για ένα πάρτι και μάλιστα κατάλληλη για παιδιά; Εάν όχι, θα πρέπει να
προμηθευτείτε κάποια CD. Συνήθως βολεύουν κάποιες συλλογές με τραγούδια
για παιδικά πάρτι.
Πώς
θα απασχολήσετε τα παιδιά κατά την διάρκεια του πάρτι. Μια δυνατότητα
είναι η ζωγραφική, ο χορός, τα παιχνίδια της αυλής ή και παιχνίδια
κατάλληλα για μέσα στο σπίτι. Μπορείτε επίσης να απασχολήσετε τα
πιτσιρίκια και κάποιο χρονικό διάστημα με χειροτεχνίες, σχετικά με τα
γενέθλια. Όσον αφορά την ζωγραφική, τα παιχνίδια και τις χειροτεχνίες,
θα βρείτε αρκετές ιδέες για παιχνίδια και χειροτεχνίες παρακάτω.
Τι θα προσφέρετε στους φιλοξενούμενους σας (ποτά και σνακς).
Τι αναμνηστικό δωράκι θα προσφέρετε στους μικρούς σας προσκεκλημένους, μετά την λήξη του πάρτι.
ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ
Μάγοι και ξωτικά
Απόκριες
Άγρια Δύση
Πριγκίπισσες και Ιππότες
Ο πιο αστείος κερδίζει
Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω
Παραμυθένιος κόσμος
Παιδική Ολυμπιάδα
Αγαπάμε τα ζώα
Χριστούγεννα
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΞΩ
Τζερτζελές
Ενός
παιδιού δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι ή πανί. Κρύβουμε κάπου μέσα στο
χώρο που βρισκόμαστε μια κατσαρόλα ή ένα πλαστικό δοχείο. Κάτω από το
δοχείο / κατσαρόλα βάζουμε κάποιο αντικείμενο έκπληξη. Δίνουμε στο
παιδάκι με τα δεμένα μάτια μια ξύλινη κουτάλα, με την βοήθεια της οποίας
πρέπει να εντοπίσει την κατσαρόλα / δοχείο. Το παιδάκι με τα δεμένα
μάτια ψάχνει να βρει την κατσαρόλα / δοχείο χτυπώντας με την ξύλινη
κουτάλα, πάντα βρισκόμενο στα γόνατα. Τα άλλα τα παιδάκια μπορούν να
βοηθήσουν βέβαια το παιδάκι με τα δεμένα μάτια, φωνάζοντάς το "κρύο" ή
"ζεστό", ανάλογα πόσο κοντά βρίσκεται στο δοχείο / κατσαρόλα. Όταν βρει
το παιδάκι την κατσαρόλα / δοχείο, παίρνει το έπαθλό του (την κρυμμένη
έκπληξη) και δοκιμάζει το επόμενο παιδάκι την τύχη του.
Ταίζουμε τα θηρία
Ενός
παιδιού δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι ή πανί. Ένα άλλο παιδί κάθεται
μπροστά από αυτό σε μια καρέκλα. Το παιδί με τα δεμένα μάτια πρέπει τώρα
να προσπαθήσει να ταΐσει το παιδί στην καρέκλα με ένα κουταλάκι (ίσως
κάποιο γιαούρτι φρούτων ή κάποια κρέμα). Θα δείτε ότι δεν είναι και τόσο
εύκολο και θα δημιουργηθούν αξέχαστες φάσεις με γέλιο.
Προσοχή, σκεπάστε τα ρούχα του παιδιού που πρόκειται να ταΐσετε με μια πετσέτα ή ποδιά, για να μην γίνει χάλια.
Ψάρεμα
Ένα παιδάκι παίζει τον ψαρά και στέκεται σε απόσταση 2-3 μέτρων (έδρα) από τα υπόλοιπα παιδάκια, που φωνάζουν σε αυτόν:
"Ψαρά,
ποιες σημαίες ανεμίζουν σήμερα;". Ο ψαράς πρέπει να πει τώρα ένα χρώμα,
π.χ. κόκκινο. Ο ψαράς πρέπει τώρα να προσπαθήσει να πιάσει ένα ή
περισσότερα παιδάκια, που φοράνε κάποιο κόκκινο ρούχο. Σκοπός του
παιχνιδιού είναι να περάσουμε δίπλα από τον ψαρά, χωρίς αυτός να μας
πιάσει. Μετά από μερικούς γύρους, αλλάζουμε τον ψαρά.
Σακοπηδητό
Όλα
τα παιδάκια παίρνουν από έναν παλιό σάκο, στον οποίον και μπαίνουν
μέσα, με τα πόδια στο κλειστό κάτω μέρος του σάκου και κρατώντας το
άνοιγμα του σάκου με τα χέρια. Τα παιδάκια στέκονται έτοιμα με τους
σάκους τους σε μια ευθεία. Όταν κάποιος μεγάλος δώσει το σύνθημα
εκκίνησης, ξεκινούν όλα τα παιδάκια να πηδάνε μαζί με τον σάκο, στην
προσπάθεια να φτάσουν στον τερματισμό. Τα πρώτα 3 παιδάκια που θα
φτάσουν πρώτα στον τερματισμό, παίρνουν και από ένα βραβείο.
Προσοχή,
επειδή είναι πολύ πιθανό, να πέφτουν τα παιδάκια, στην προσπάθειά τιυς
να μετακινηθούν με τον σάκο, καλά είναι να επιλέξετε έναν κατάλληλο χώρο
(π.χ. Γκαζόν).
Κούρσα μεταμφίεσης
Για το παιχνίδι αυτό χρειαζόμαστε 2 ζευγάρια γαλότσες ενηλίκων, 'ένα σακάκι ενηλίκου και ένα καπέλο ενηλίκου.
Χωρίζουμε
τα παιδάκια σε 2 ομάδες. Κάθε ομάδα χωρίζεται και πάλι στα δυο.
Ορίζουμε ένα κοινό σημείο εκκίνησης και ένα κοινό σημείο τερματισμού και
για τις 2 ομάδες. Η μια υποομάδα μιας ομάδας στέκεται στην εκκίνηση,
ενώ ή άλλη στο τέρμα. Ένα παιδάκι από κάθε υποομάδα που στέκεται στην
εκκίνηση ξεκινά την κούρσα για την ομάδα του. Αυτό που πρέπει να κάνει
είναι, να βγάλει όσον το δυνατόν πιο γρήγορα τα παπούτσια του, να βάλει
τις γαλότσες, το σακάκι και το καπέλο και να τρέξει στον τερματισμό,
όπου δίνει τα ρούχα σε ένα παιδάκι της ομάδας του, για να ντυθεί και να
τρέξει με την σειρά πίσω στην εκκίνηση. Εκεί πάλι τα παραδίδει σε άλλο
παιδάκι της ομάδας του κ.ο.κ. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα περάσει
πρώτη όλα τα παιδιά της ομάδας (μεταμφίεση και τρέξιμο).
Προσοχή,
επειδή είναι πολύ πιθανό, να πέφτουν τα παιδάκια, στην προσπάθειά τιυς
να μετακινηθούν με τον σάκο, καλά είναι να επιλέξετε έναν κατάλληλο χώρο
(π.χ. Γκαζόν).
Ψάχνω το θησαυρό
Κρύψτε
στον κήπο σας, κάποιο αντικείμενο. Ετοιμάστε ένα σχέδιο σε αρκετά
αντίγραφα (όσα είναι τα παιδάκια που περιμένετε). Στο σχέδιο
προσπαθείστε να αποτυπώσετε χαρακτηριστικά σημεία του κήπου σας και
βέβαια και το σημείο που κρύψατε τον θησαυρό. Μοιράστε τα σχέδια σε όλα
τα παιδάκια και αφήστε τα να ανιχνεύσουν τον θησαυρό.
Με
λίγη προσπάθεια μπορείτε να παίξετε αυτό το παιχνίδι και μέσα στο
σπίτι, αν έχετε έναν άνετο χώρο με λίγα αντικείμενα / έπιπλα.
Μπόουλιγκ
Τοποθετείστε
σε μια απόσταση 4-5 μέτρων 5-7 πλαστικά μπουκάλια από νερό και αφήστε
τα παιδιά με την βοήθεια μιας μπάλας να ρίξουν τα μπουκάλια, που παίζουν
τον ρόλο της κορίνας.
Τι το θες το κουταλάκι
Τα παιδιά κάθονται κοντά σε ένα τραπέζι, που έχει πάνω κουταλάκια. Τα κουταλάκια είναι τόσα, όσα τα παιδιά μείο ένα.
Κάποιος
μεγάλος αρχίζει και λέει μια ιστορία (από το μυαλό του), η οποία πρέπει
να περιέχει σε κάποια φάση και την λέξη κουταλάκι. Μόλις ακούσουν την
λέξη κουταλάκι τα παιδιά, πρέπει να προσπαθήσουν να αρπάξουν από ένα
κουταλάκι. Επειδή τα κουταλάκια είναι λιγότερα (κατά ένα), κάποιο παιδί
δεν θα μπορέσει να αρπάξει κουταλάκι. Αυτό το παιδί βγαίνει εκτός
παιχνιδιού. Αφαιρούμε άλλο ένα κουταλάκι από το τραπέζι και το παιχνίδι
συνεχίζεται (με την ιστορία μας).
Αυτό επαναλαμβάνεται, μέχρι να μείνει ένα παιδάκι μόνο, που θα έχει κουταλάκι. Αυτό το παιδάκι είναι και ο νικητής.
Μάντεψε
Μέσα
σε μια σακούλα, βάζουμε διάφορα αντικείμενα (π.χ. κουκλάκια, λεμόνι,
αυτοκινητάκι, μολύβι κ.ά). Στην συνέχεια δένουμε τα μάτια σε ένα παιδί
και το βάζουμε να πάρει ένα αντικείμενο από την σακούλα. Θα πρέπει να
μαντέψει, τι έιναι αυτό το αντικείμενο που έχει πάρει. Το παιχνίδι
επαναλαμβάνεται με όλα τα παιδάκια.
TA AΓΑΛΜΑΤΑΚΙΑ
Τα αγαλματάκια παίζονται από τρία παιδιά και πάνω. Ένα παιδί τα φυλάει και κλείνει τα μάτια.
Λέει τη φράση: "Αγαλματάκια αγαλματάκια, μέρα ή νύχτα;"
Τα υπόλοιπα παιδιά κινούνται μέχρι να ανοίξει τα μάτια του το παιδί που τα φυλάει. Τότε πρέπει να μείνουν ακίνητοι.
Αν κάποιο παιδί εκείνη τη στιγμή που ανοίγει τα μάτια του κινηθεί τα φυλάει εκείνο.
Λέει τη φράση: "Αγαλματάκια αγαλματάκια, μέρα ή νύχτα;"
Τα υπόλοιπα παιδιά κινούνται μέχρι να ανοίξει τα μάτια του το παιδί που τα φυλάει. Τότε πρέπει να μείνουν ακίνητοι.
Αν κάποιο παιδί εκείνη τη στιγμή που ανοίγει τα μάτια του κινηθεί τα φυλάει εκείνο.
Το
παιδί που κάνει τη «μάνα» στέκεται γυρισμένο στον τοίχο, ενώ τα
υπόλοιπα παιδιά σχηματίζουν μια γραμμή αρκετά μέτρα μακριά του.
Στο διάστημα που το παιδί λέει: «Ένα - δύο - τρία κόκκινο φως»,
τα παιδιά παίρνουν διάφορες στάσεις. Όταν η «μάνα» σταματήσει,
γυρίζει προς το μέρος των παιδιών, που έχουν στο μεταξύ
ακινητοποιηθεί. Αν κάποιο από τα παιδία το δεί η μάνα να
κουνιέται, «καίγεται» και δεν παίζει άλλο.
Το
παιχνίδι επαναλαμβάνεται μέχρι τη στιγμή που κάποιο παιδί θα
πλησιάσει τη «μάνα» πολύ κοντά και θα τη χτυπήσει στον ώμο. Τότε
όλα τα παιδιά αρχίζουν να τρέχουν, για να περάσουν τη γραμμή της
αφετηρίας. Αν η μάνα πιάσει κάποιο παιδί πριν περάσει τη γραμμή,
τότε τα «φυλάει» εκείνο. Αλλιώς, τα φυλάει όποιο παιδί περάσει
τελευταίο τη γραμμή της αφετηρίας.
Στο
κέντρο κάθεται ένα παιδί που παίρνει εκείνη τη στιγμή το όνομα
της μικρής Ελένης. Οι υπόλοιποι κάνουν ένα κύκλο και γυρνούν
γύρω γύρω τραγουδώντας: "Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει γιατί
δεν την παίζουν οι φιλενάδες της. Σήκω επάνω, κλείσε τα ματάκια
σου και πιάσε όποιον θες."
Εκείνη
τη στιγμή η Ελένη πιάνει ένα παιδί και πρέπει με κλειστά τα
μάτια να βρει ποιος είναι. Ύστερα μπαίνει μέσα αυτός που είχε
πιάσει η μικρή Ελένη. Πάλι γίνονται οι ίδιες διαδικασίες.
Η ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ
Παίζεται με πάνω από τρία παιδιά.
Δένουμε
τα μάτια ενός παιδιού με ένα μαντήλι. Αυτός που έχει τα μάτια
δεμένα, προσπαθεί να πιάσει τους άλλους που βρίσκονται γύρω του
και να τους αναγνωρίσει. Εάν καταφέρει να αναγνωρίσει αυτόν που
έπιασε, τότε αυτός φοράει το μαντήλι.
ΚΑΜΑΡΑ
Στην
καμάρα παίζουν από τρία παιδιά και πάνω. Δύο παιδιά βγαίνουν
έξω και γυρνάν το σχοινάκι. Τα υπόλοιπα παιδιά πηδούν. Όποιο
μπερδευτεί στο σχοινάκι, χάνει, βγαίνει έξω και γυρνάει το
σχοινί. Ο άλλος που γυρνούσε, μπαίνει μαζί με τα άλλα παιδιά και
έτσι το παιχνίδι συνεχίζεται.
ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΟΙ
Παίζουν
από δύο παιδιά και πάνω. Χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μία είναι
οι κλέφτες και η άλλη οι αστυνόμοι. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι
να ακουμπήσουν οι αστυνόμοι στην πλάτη τους κλέφτες. Όποιον τον
ακουμπήσουν στην πλάτη, βγαίνει από το παιχνίδι. Αυτοί για να
προφυλαχτούν, ακουμπούν με την πλάτη κάτω ή στον τοίχο. Αλλά και
οι κλέφτες προσπαθούν συγχρόνως να τους ακουμπήσουν στην πλάτη τους
αστυνόμους.
Νικητής είναι όποια ομάδα μείνει με τα περισσότερα παιδιά.
ΚΟΚΚΑΛΟ ΞΕΚΟΚΚΑΛΟ
Αυτό το παιχνίδι παίζεται καλύτερα με πολλά παιδιά. Κάποιος μετράει από το 1 μέχρι το 10 και αρχίζει να κυνηγάει τα άλλα παιδιά. Αν προσπαθήσει να πιάσει ένα παιδί, το παιδί αυτό πρέπει να πει κόκαλο και να μείνει ακίνητο για να μη το πιάσει. Το παιδί αυτό μένει ακίνητο μέχρι κάποιο από τα άλλα παιδία το ακουμπήσει, λέγοντας ξεκόκκαλο.
Το παιδί που θα πιαστεί τελικά είναι και αυτό που θα είναι ο κυνηγός στον επόμενο γύρο.
Αυτό το παιχνίδι παίζεται καλύτερα με πολλά παιδιά. Κάποιος μετράει από το 1 μέχρι το 10 και αρχίζει να κυνηγάει τα άλλα παιδιά. Αν προσπαθήσει να πιάσει ένα παιδί, το παιδί αυτό πρέπει να πει κόκαλο και να μείνει ακίνητο για να μη το πιάσει. Το παιδί αυτό μένει ακίνητο μέχρι κάποιο από τα άλλα παιδία το ακουμπήσει, λέγοντας ξεκόκκαλο.
Το παιδί που θα πιαστεί τελικά είναι και αυτό που θα είναι ο κυνηγός στον επόμενο γύρο.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ
Τα αγαλματάκια παίζονται από τρία παιδιά και πάνω. Ένα παιδί τα φυλάει και κλείνει τα μάτια.
Λέει τη φράση: "Αγαλματάκια αγαλματάκια, μέρα ή νύχτα;"
Τα υπόλοιπα παιδιά κινούνται μέχρι να ανοίξει τα μάτια του το παιδί που τα φυλάει. Τότε πρέπει να μείνουν ακίνητοι.
Αν κάποιο παιδί εκείνη τη στιγμή που ανοίγει τα μάτια του κινηθεί τα φυλάει εκείνο.
Λέει τη φράση: "Αγαλματάκια αγαλματάκια, μέρα ή νύχτα;"
Τα υπόλοιπα παιδιά κινούνται μέχρι να ανοίξει τα μάτια του το παιδί που τα φυλάει. Τότε πρέπει να μείνουν ακίνητοι.
Αν κάποιο παιδί εκείνη τη στιγμή που ανοίγει τα μάτια του κινηθεί τα φυλάει εκείνο.
ΕΝΑ ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟ ΦΩΣ
Το
παιδί που κάνει τη «μάνα» στέκεται γυρισμένο στον τοίχο, ενώ τα
υπόλοιπα παιδιά σχηματίζουν μια γραμμή αρκετά μέτρα μακριά του.
Στο διάστημα που το παιδί λέει: «Ένα - δύο - τρία κόκκινο φως»,
τα παιδιά παίρνουν διάφορες στάσεις. Όταν η «μάνα» σταματήσει,
γυρίζει προς το μέρος των παιδιών, που έχουν στο μεταξύ
ακινητοποιηθεί. Αν κάποιο από τα παιδία το δεί η μάνα να
κουνιέται, «καίγεται» και δεν παίζει άλλο.
Το
παιχνίδι επαναλαμβάνεται μέχρι τη στιγμή που κάποιο παιδί θα
πλησιάσει τη «μάνα» πολύ κοντά και θα τη χτυπήσει στον ώμο. Τότε
όλα τα παιδιά αρχίζουν να τρέχουν, για να περάσουν τη γραμμή της
αφετηρίας. Αν η μάνα πιάσει κάποιο παιδί πριν περάσει τη γραμμή,
τότε τα «φυλάει» εκείνο. Αλλιώς, τα φυλάει όποιο παιδί περάσει
τελευταίο τη γραμμή της αφετηρίας.
Η ΜΙΚΡΗ ΕΛΕΝΗ
Στο
κέντρο κάθεται ένα παιδί που παίρνει εκείνη τη στιγμή το όνομα
της μικρής Ελένης. Οι υπόλοιποι κάνουν ένα κύκλο και γυρνούν
γύρω γύρω τραγουδώντας: "Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει γιατί
δεν την παίζουν οι φιλενάδες της. Σήκω επάνω, κλείσε τα ματάκια
σου και πιάσε όποιον θες."
Εκείνη
τη στιγμή η Ελένη πιάνει ένα παιδί και πρέπει με κλειστά τα
μάτια να βρει ποιος είναι. Ύστερα μπαίνει μέσα αυτός που είχε
πιάσει η μικρή Ελένη. Πάλι γίνονται οι ίδιες διαδικασίες.
Η ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ
Παίζεται με πάνω από τρία παιδιά.
Δένουμε
τα μάτια ενός παιδιού με ένα μαντήλι. Αυτός που έχει τα μάτια
δεμένα, προσπαθεί να πιάσει τους άλλους που βρίσκονται γύρω του
και να τους αναγνωρίσει. Εάν καταφέρει να αναγνωρίσει αυτόν που
έπιασε, τότε αυτός φοράει το μαντήλι.
ΚΑΜΑΡΑ
Στην
καμάρα παίζουν από τρία παιδιά και πάνω. Δύο παιδιά βγαίνουν
έξω και γυρνάν το σχοινάκι. Τα υπόλοιπα παιδιά πηδούν. Όποιο
μπερδευτεί στο σχοινάκι, χάνει, βγαίνει έξω και γυρνάει το
σχοινί. Ο άλλος που γυρνούσε, μπαίνει μαζί με τα άλλα παιδιά και
έτσι το παιχνίδι συνεχίζεται.
ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΟΙ
Παίζουν
από δύο παιδιά και πάνω. Χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μία είναι
οι κλέφτες και η άλλη οι αστυνόμοι. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι
να ακουμπήσουν οι αστυνόμοι στην πλάτη τους κλέφτες. Όποιον τον
ακουμπήσουν στην πλάτη, βγαίνει από το παιχνίδι. Αυτοί για να
προφυλαχτούν, ακουμπούν με την πλάτη κάτω ή στον τοίχο. Αλλά και
οι κλέφτες προσπαθούν συγχρόνως να τους ακουμπήσουν στην πλάτη τους
αστυνόμους.
Νικητής είναι όποια ομάδα μείνει με τα περισσότερα παιδιά.
ΚΟΚΚΑΛΟ ΞΕΚΟΚΚΑΛΟ
Αυτό το παιχνίδι παίζεται καλύτερα με πολλά παιδιά. Κάποιος μετράει από το 1 μέχρι το 10 και αρχίζει να κυνηγάει τα άλλα παιδιά. Αν προσπαθήσει να πιάσει ένα παιδί, το παιδί αυτό πρέπει να πει κόκαλο και να μείνει ακίνητο για να μη το πιάσει. Το παιδί αυτό μένει ακίνητο μέχρι κάποιο από τα άλλα παιδία το ακουμπήσει, λέγοντας ξεκόκκαλο.
Το παιδί που θα πιαστεί τελικά είναι και αυτό που θα είναι ο κυνηγός στον επόμενο γύρο.
Αυτό το παιχνίδι παίζεται καλύτερα με πολλά παιδιά. Κάποιος μετράει από το 1 μέχρι το 10 και αρχίζει να κυνηγάει τα άλλα παιδιά. Αν προσπαθήσει να πιάσει ένα παιδί, το παιδί αυτό πρέπει να πει κόκαλο και να μείνει ακίνητο για να μη το πιάσει. Το παιδί αυτό μένει ακίνητο μέχρι κάποιο από τα άλλα παιδία το ακουμπήσει, λέγοντας ξεκόκκαλο.
Το παιδί που θα πιαστεί τελικά είναι και αυτό που θα είναι ο κυνηγός στον επόμενο γύρο.
ΜΠΙΖ
Παίζεται
με πάνω από τρία παιδιά. Ένα παιδί κάνει τη μάνα και κλείνει
τα μάτια του. Τα υπόλοιπα παιδιά το χτυπάνε και σηκώνοντας το χέρι
τους φωνάζουν όλοι «μπιζ».
Η
"μάνα" τότε ανοίγει τα μάτια και μαντεύει ποιό παιδί ήταν αυτό
που τη χτύπησε. Αν το βρεί τότε εκείνο το παιδί κάνει τη «μάνα».
Αν όχι συνεχίζει το ίδιο παιδί.
ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ
Το
παιχνίδι μέλισσες παίζεται από 5 παίκτες και πάνω . Για να
παιχτεί το παιχνίδι, δυο παιδιά φτιάχνουν με τα χέρια τους μια
γέφυρα και τα υπόλοιπα παιδιά περνούν κάτω απ' αυτήν. Τα παιδιά
που κάνουν τη γέφυρα διαλέγουν δυο λέξεις, μια για το καθένα.
Μετά
τραγουδούν ένα τραγούδι: "Περνά - περνά η μέλισσα με τα
μελισσόπουλα και με τα κλωσσόπουλα. Ζουμ - ζουμ - ζουμ να οι μέλισσες
περνούν για να δούμε τι θα πουν". Το παιδί που θα βρίσκεται κάτω
από τη γέφυρα, όταν τελειώσει το τραγούδι πιάνεται από τα παιδιά
που κάνουν τη γέφυρα.
Μετά
του λένε τις δυο λέξεις που διάλεξαν και το παιδί πρέπει να
διαλέξει μια από τις δυο. Όποια λέξη από τις δυο διαλέξει πάει με
το
παιδί που διάλεξε αυτή τη λέξη. Έτσι γίνεται και με τους
υπόλοιπους. Όποιος πάρει τους περισσότερους στην ομάδα του
κερδίζει.
ΣΙ ΜΑΡΙΟ
Τα
παιδιά κάνουν έναν κύκλο και ενώνουν τα χέρια έτσι ώστε οι παλάμες τους
να βλέπουν προς το μέσον του κύκλου. Μπορούν να παίξουν όσα παιδιά
θέλουν. Τα παιδιά αρχίζουν να τραγουδούν το τραγούδι κτυπώντας το κάθε
ένα με το δεξί του χέρι, την παλάμη του παιδιού που βρίσκεται στο
αριστερό του χέρι.
Όταν
φτάσουμε στο one, two, three, τότε το προτελευταίο παιδί πρέπει να
χτυπήσει την παλάμη του παιδιού που είναι τελευταίο. Αν την κτυπήσει,
τότε το βγάζει από το παιχνίδι και ο κύκλος μικραίνει. Αν δεν την
χτυπήσει, τότε βγαίνει αυτό από το παιχνίδι.
ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
Το παιχνίδι παίζεται με όσους παίχτες θέλετε.
Τα
παιδιά κάθονται στη σειρά και το πρώτο λέει μία λέξη στο αυτί
του δεύτερου, το δεύτερο στο τρίτο και έτσι συνεχίζετε ώστε να
φτάσει στο τελευταίο παιδί. Αν το τελευταίο βρει την αρχική λέξη,
τότε πηγαίνει μπροστά και λέει τη δική του.
ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
Η
ομάδα των παιδιών τα βγάζει για να δούνε ποιος τα φυλάει. Το
παιδί που τα φυλάει στέκεται με το πρόσωπο στον τοίχο λέγοντας: "
Στρατιωτάκια ακίνητα, αμίλητα και αγέλαστα".
Μόλις
τελειώσει τη φράση αυτή, τα υπόλοιπα παιδιά που βρίσκονται σε
απόσταση πίσω από την πλάτη του, κάνουν διάφορες κινήσεις,
πρέπει να μείνουν ακίνητα.
Εκείνος
τότε θα πάει ανάμεσα τους με σκοπό να τα κάνει να κουνηθούν ή να
γελάσουν, χωρίς όμως να τ' ακουμπήσει. Αν κάποιο παιδί κουνηθεί
τότε βγαίνει από το παιχνίδι. Το ίδιο επαναλαμβάνεται μέχρι να
μείνει ο τελευταίος, ο οποίος και καλείται να τα φυλάξει.
Τα
παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Μετά κάνουν "πέτρα-ψαλίδι-
χαρτί" για να δουν ποια από τις δύο ομάδες θα είναι μέσα. Η ομάδα
που είναι έξω πετάει την μπάλα με σκοπό να «κάψει» τα παιδιά που
είναι μέσα. Τα παιδιά που είναι μέσα πρέπει να τρέχουν εδώ κι
εκεί για να μην τους ακουμπήσει η μπάλα. Αν καείς βγαίνεις έξω, αν
όμως πιάσεις την μπάλα κερδίζεις ένα μήλο. Ο σκοπός αυτού του
παιχνιδιού είναι να πιάσεις όσο περισσότερα μήλα μπορείς. Με
κάθε μήλο έχεις μια ζωή παραπάνω, δηλαδή αν καείς παίζεις
δεύτερη φορά, γιατί είχες πιάσει μήλο. Ο τελευταίος που θα
μείνει πρέπει να δεχθεί δώδεκα συνεχή χτυπήματα χωρίς να τον
κάψουν. Έτσι κερδίζει η ομάδα του, αλλιώς κερδίζει η έξω ομάδα.
Παίζεται
με 3-4 παιδιά. Ένας έχει στα χέρια του ένα δαχτυλίδι και το
περνάει από τα χέρια των παιδιών. Κάποια στιγμή αφήνει το
δαχτυλίδι σε κάποιον χωρίς να το καταλάβουν τα άλλα παιδιά. Τα
υπόλοιπα παιδιά πρέπει να βρουν σε ποιον έχει αφήσει το δαχτυλίδι.
Όποιος το βρει παίρνει το δαχτυλίδι και ξαναρχίζει το παιχνίδι.
Όση ώρα περνάνε το δαχτυλίδι από χέρι σε χέρι λένε και ένα
τραγούδι:
"Πούντο, πούντο το δαχτυλίδι, νάτο νάτο δε θα το βρεις. Το δαχτυλίδι που φορείς, δε θα το βρεις, δε θα το βρεις.
Για
αυτό το παιχνίδι χρειάζονται 3 παιδιά και μια μπάλα. Τα δυο
παιδιά κάθονται ο ένας απέναντι από τον άλλο και στη μέση ο
τρίτος (δηλ. το κορόιδο). Τα δυο παιδιά πετούν ο ένας τη μπάλα
στον άλλο και ο τρίτος προσπαθεί να την πιάσει. Αν καταφέρει να την
πιάσει παίρνει τη θέση του αυτός που την πέταξε.
Χρειάζεται
10 ή περισσότερα παιδιά. Κάποιος κάνει τη μάνα και έχει ένα
μαντήλι. Τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν ένα κύκλο. Η μάνα με το
μαντήλι γυρνάει γύρω γύρω λέγοντας: "Το μαντηλάκι πέρασε κι η
κόρη το γυρεύει, που θα το βρεί ". Τότε αφήνει σε κάποιο παιδί το
μαντήλι και εκείνο πρέπει να αρχίζει να κυνηγάει τη μάνα.
Η
μάνα για να μην χάσει πρέπει να κάνει ένα γύρο και να μπει στη
θέση του άλλου. Αν μπει κερδίζει, και συνεχίζει το παιχνίδι το
παιδί που έχει το μαντήλι.
Το
πατητό παίζεται από πολλούς παίκτες. Όλοι οι παίκτες ενώνουν το
ένα τους πόδι, τα κολλάνε δηλαδή όλα μαζί. Μετά φωνάζουν
"πατητό" όλοι μαζί παίρνοντας το πόδι τους πίσω. Ο καθένας
παίζει με τη σειρά του. Ο ένας προσπαθεί να πατήσει τον άλλο
πηδώντας. Πηδούν όμως και αυτοί τους οποίους προσπαθούν να
πατήσουν, ώστε να αποφύγουν το πάτημα. νικητής είναι αυτός που θα
μένει τελευταίος χωρίς να τον έχει πατήσει κανείς.
Το
χρώμα της μάγισσας παίζεται με πολλά παιδιά. Το παιδί που θα
φυλάει το ονομάζουμε μάγισσα. Η μάγισσα λέει δυνατά ένα χρώμα
και τα άλλα παιδιά θα πρέπει να το βρουν και να το ακουμπήσουν. Αν
το ακουμπήσουν, η μάγισσα δεν μπορεί να τα πιάσει.
Αν όμως κάποιο παιδί δεν το ακουμπήσει, τότε η μάγισσα θα το πιάσει και το παιδί που θα είναι η μάγισσα.
http://www.mikrouli.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου